NERVOSISMO NA FARIA LIMA
O eixo Paulista-Faria Lima concentra os abastados donos
das ações de mega-empresas não só de comunicação de massa, mas das finanças, da
indústria, do mercado (nervoso ou não), decerto $ensível e temperamental. Tudo
aquilo que dependa de publicidade massiva, caríssimos espaços na propaganda,
melhor abrir o olho, leitor/a, até analfabetos funcionais, categoria existente
por interesses pouco confessáveis. Tudo banalizado pela cultura do Mercado, às
vezes grafado com imaculadas maiúsculas garrafais. Abundam charutos, bons
uísques em reuniões privativas.
Ao traduzir ao esperanto, alguns preferem Esperanto, língua
menosprezada pelo mercado e pelo capital, teremos o jogo de palavras interesse-lucro
(intereso-interezo). Convém aprofundar isso na versão em Eo. Apenas
adianto a quase simbiose entre ambos. Afinal, quanto mais
interesse despertado no consumidor anônimo mais publicidade, mais lucro para
poucos. Em números percentuais, a Faria Lima é o anão com superpoderes
estimulados pela mídia concentrada em mãos minoritárias. Acrescente estatísticas,
leitores, mas atenção aos interesses (interezo) das fontes e seus
financiadores a produzirem não por acaso o tal nervosismo do mercado, que mexe
no seu bolso e na Bolsa deles... Fique esperto!
Para não alongar muito nem dar pano pra mangas, vamos às provisórias
conclusões, que tem gente que só lê resumos e se sente bem-informada e capaz de
levar seus egos para círculos mais ou menos intelectuais, deitar sapiência de
fim de semana.
- o mercado merece
psicoterapia na dose certa, limão e gelo. Se a dose for maior que o suportável
pelo organismo social, pode haver bebedeira antes mesmo do réveillon regado
a vinho caríssimo. Funcionará?
- a grande imprensa, na
real, não se deixa regular. Imagine as redes sociais, lugar de opiniões e opiniães!
Em esperanto se faz o plural de substantivos e adjetivos pelo acréscimo do
final -j. Funciona em brasileirês? Opiniães varia, vareia...
- a inclusão na riqueza do popular populacho supostamente nascido por geração espontânea ou pela prestigiada ideologia do mérito tem alta, média, ou baixa ( ) probabilidade de ocorrer desse modo, por dádiva de pios doadores com isenção parcial no IR? Um doce para quem acertar! Ou isso aqui não seria também técnica de marketing?
- pelo mindinho se conhece
o gigante. Pelas migalhas distribuídas se conhece a acumulação de bens de
capital na Faria Lima e seus descendentes bem-nascidos. A falácia da
meritocracia explica melhor o divã de Freud! Artigo opinativo é também ninho de
falácias!
En la akso Paulista-Faria Lima
sin koncentras riĉegaj tutpovaj posedantoj de la akcioj de makro-entreprenoj ne
nur amaskomunikiloj sed pri financo, industrio, merkatumo (nervoza aŭ ne), certe
$entema, temperamenta. Ĉio tio depende de amasa publikigo, alte-kostegaj propagand-spacoj,
pli bone do malfermu same la okulojn, geleganto, funkcia analfabeto, tiu ekzistanta
kategorio ĝuste pro nekonfeseblaj interesoj. Ĉio bagatelo de la Merkatuma kulturo,
foje skribita per senmakulaj botelecaj majusklaj literoj. Dum privataj kunsidoj
abundas bonaj cigaroj, viskioj...
Dum esperantigo – kelkaj preferas la
ortografion Esperanto, same en la portugala. Pro malestimo de la kapitala merkato,
aperas vortludo, nome intereso-interezo. Konvenas enprofundigi tion
en la esperanta versio. Anticipe
ion mi diru pri tia preskaŭ simbiozo inter intereso kaj interezo.
Ju pli da intereso de sennomulaj konsumantoj des pli necesas komerca publikigaĵo
por plia interezo de malmultoj. Procente la strato Faria Lima ŝajnas superpova nano
estimulita de amaskomunikiloj koncentrataj ĉemane de minoritatuloj. Aldonu
statistikojn, legantoj, sed atentu pri interesoj kaj interezoj de la fontoj, ĝiaj
financistoj produktantaj ne hazarde la nervozismon de la merkato. Tio same tuŝas
vian poŝon kaj iliajn borsojn... Restu klera do!
Por ne multe longigi tion, starigi diskuton,
jen provizoraj konkludoj, ĉar multaj nur ilin legas kaj sentas sin informataj, kapablaj
venigi la respektivajn egoojn al pli-malpli intelektaj cirkloj, tie montranta ruzan
semajnfinan saĝon.
· * merkato
meritas psikoterapion en la ĝusta dozo kun citrono kaj glacio. Dozo plia ol tiu
eltenebla de la socia organismo povos ebriigi ĝin antaŭ la alveno de réveillon
plena je altkostega vino. Ĉu tio funkcios?
· * se
la granda gazetaro ne sin permesas reguligi, imagu do sociaj retoj, tia opiniejo!
Esperante, por la pluralo de substantivoj kaj adjektivoj sufiĉas aldoni la finaĵon
-j. Tio malsame funkcias en la brazila lingvo. “Opiniões”
varias...
· * la
inkluzivo de homo, ĉu homaĉoj, en simila riĉeco, supozeble naskiĝinta de
spontanea generacio laŭ la prestiĝa merita ideologio, certe kun alta, meza, malalta
probablo ( ) tiel okazi pro la sindonemo
de piaj donacantoj kontraŭ parta redono en Imposto pri Rento? Dolĉaĵo al trafuloj!
Ĉu ankaŭ ĉi tio ne temas pri merkatuma tekniko?
· * per
la eta fingro oni konas giganton. Per la disdonata pan-restaĵo oni konas la kapitalan
valoraĵon akumulita de la ularo de Faria Lima kaj respektivaj bon- naskiĝintaj descendantoj.
La meritokracia mensogo eksplikas tion plibone ol la divano de Freud! Opinia artikolo
ankaŭ estas nesto de mensogoj!
Kuriozaj vortludoj! Kaj mi demandas: chu kapitalismo loghas en la kapo de la Farialim-anoj? Au en la posho? Kio pushas monon en ilian poshon? Kiaj sovaghaj poshoj!
ResponderExcluirĈu solveblaj demandoj? Aŭ ne...
ResponderExcluir